Obrázek v hlavičce
PDFTiskEmail

Orco na skok

Náhodná návštěva italské klasiky spárového lezení na pět dní mi dává šanci nakouknout pod pokličku místní žuly a omrknout zdejší trhliny, spárky a širočiny.

Krátká díra v pracovním cyklu nakonec láme moje váhání ohledně tohohle mikrovýletu do Itálie. Bleskově koupit letenky do Milána, kde už na mě s Tomem číhá Hlína s půjčeným autem a hodinu a půl na západ do Valle del Orco. Teda autem - na to že máme jet na konci ve čtyřech mi nepřipadá Opel Corsa jako ideál, ale Hlína kontruje, že je to na italský poměry velká kára. S oblohou báglů na zadních sedačkách vyrážíme do údolí. Z Milána ještě jedeme za deště, ale v kempu v Orcu už pere slunko do stěn, takže hrr na ně!

Po Sergent, což je nejbližší stěna přímo nad kempem je to čtvrthodina, takže vyrážíme pohledat pár jednodýlek na seznámení s materiálem. Jeden rajbas a dvě trhliny na zaplácnutí prvotní natěšenosti plus prohlídka stěny s plánem na další den.

Asi největší klasika na Sergent je Fessura della Disperazione, pět délek širočiny v klase kolem 6b, problém není obtížnost, ale jištění. Pokud nemá člověk několik Camalotů velikosti 5 a 6 (což normální člověk nemá) tak se z něj stává při lezení trochu sólista. V průvodci se píše, že větší množství velkých Camalotů omezí vzdálenost mezi jištěním na rozumných 5 nebo 6 metrů. No potěš pámbu... Balíme naši 4.5ku a 5ku a vyrážíme zjistit, co bude.

Začátek se dá, protože na štand je to tak 25 mtrů max a jedna skoba cestou,  pohled dál už je ale smutnější. Standartní šířka kolem 20 cenťáků, pořád někam nahoru a doleva. Vyrážím dál, pětku strkám pět metrů nad štand, a dál už se radši moc neohlížím. Spára se dá celkem držet za hranu a stát okolo na tření, ale deset metrů nad jištěním je to hra pro silnej žaludek.

Kocháme do údolí a odpoledne jsme ve trojce nahoře, takže máme radost. Nejvíc asi Hlína, protože barví jak střelená srna. Jedeme dolů a užíváme po italsku Dolce Vita.

Další zeď v okolí, která se nedá vynechat je Caporal - podle ní se říká Orcu malé Yosemity a podobnost tady je zřejmá. Z práce za náma přijíždí Vašek, takže jsme komplet a můžeme lízt na dvě dvojky. Pod stěnou jsme z kempu do půl hodiny, takže vybrat směr a můžeme vyrazit.

Vybíráme napřed spárovou lahůdku Pachidermia s napojením do ploten kolem cesty Ithaca nel Sole, volně vylezené hákovačky s klasifikací 8b. Náš směr jde hned vlevo plotnou po krystalech a nahoře koutová spára, celá cesta velká paráda.

Počasí nakonec přes pár přeháněk drží až do večera, takže dneska sice bez grilovačky na slunci, ale lightbunda od HighPointu nakonec zůstává na dně . Na neděli je sice předpověď chcačka až do odpoledne, ale po třech dnech lezení je to spíš za odměnu, než za trest. Cesta zpod stěny je jedna velká plantáž lesních jahod, takže podle vzoru ze Slavností sněženek zalehnout do pole a jahody skáčou do huby skoro samy. Další den relax s grilovačkou pstruhů, výlet do hospody, kafíčko, pivíčko.

Ráno opět azůro jak v Itálii, ladíme další  stěnu a vybíráme Cubo, asi dvěstě metrů zeď dole v údolí pod tunelem. Trochu zmatků s hledáním nástupu, k Tomově velké radosti začíná šest dýlek stěny 6c+ bouldrem k prvnímu jištění, ale dál už těžká paráda po lištách a v plotnách hroší žuly.

No a ještě trochu skalkaření po sektorech kolem kempu, další den vrátit v Milánu naše prdítko do půjčovny a autobusem s křídlama zpátky do Prahy. To nám to zas uteklo jako emigrant!

Přidejte svůj komentář

BoldItalicUnderlineStrikethroughSubscriptSuperscriptEmailImageHyperlinkOrdered listUnordered listQuoteCodeHyperlink to the Article by its id
Very HappySmileWinkSadSurprisedShockedConfusedCoolLaughingMadRazzEmbarrassedCrying or Very SadEvil or Very MadTwisted EvilRolling EyesExclamationQuestionIdeaArrowNeutralMr. GreenGeekUber Geek